În cartea sa “Word Of Mouth“, Andy Sernovitz formulează cele 12 reguli ale reclamei pe “vorba gurii” sau “din om în om”.
Link pe Amazon: Word of Mouth Marketing: How Smart Companies Get People Talking, Revised Edition
Am încercat să traduc cât mai fidel slang-ul din engleză pentru cele 12 reguli ale reclamei din om în om.
- Cea mai bună reclamă sunt clienții mulțumiți. Mulțumește-i pe oameni.
- Promovarea e ușoară: Câștigă respectul și recomandarea clienților tăi. Ei vor face promovarea în locul tău, pe gratis.
- Etica și serviciile bune sunt prioritare.
- Ești UX: Ești experiența utilizatorilor (nu ceea ce spun reclamele că ai fi)
- Reclama negativă din om în om este o oportunitate. Ascultă și învață.
- Oricum oamenii (te) vorbesc deja. Îți rămâne doar opțiunea de a lua parte la conversație.
- Ori ești interesant, ori rămâi invizibil.
- Dacă nu merită să vorbești despre ceva, atunci nu merită nici să implementezi acel ceva.
- Transformă povestea companiei tale într-o o poveste faină.
- E mult mai distractiv să lucrezi pentru o companie despre care lumea vrea să vorbească.
- Folosește-te de puterea “vorbelor gurii” pentru a-ți transforma afacerea într-una care-și tratează oamenii bine.
- Promovarea onestă aduce mai mulți bani.
Sursa în engleză e aici (PDF).
Sunt oripilat de atâtea pseudo-campanii cu iznubil, mai ales pe social media, care violează una sau mai multe din regulile de mai sus.
Oare bloggeri, influencerii și corporațiile chiar n-au 17 dolari să-și ia cartea asta și să o citească din scoarță în scoarță?
Mi-a reușit traducerea? Ai vreo idee de îmbunătățire?