Unul din secretele succesului în Social Media (SM) ar suna cam așa: toate conturile și conversațiile să fie legate între ele selectiv.
Selectiv e cuvântul cheie aici. Nu vreau ca orice status despre durerile mele de stomac să ajungă pe Facebook sau pe LinkedIn. Nici n-ar fi de dorit. Vreau să rămân relevant, însă nu cu efort suplimentar. Nu cu un efort prea mare.
Desigur, există pe mai toate platformele SM opțiuni de integrare între conturi. Toate au aceste facilități. Youtube, Facebook, LinkedIn, Twitter. Și nu cred că e cazul unui articol pe această temă (sau?).
Așadar, vreau ca eu să aleg ce se duce pe FB, pe LI sau pe ambele. Mai ales după ce mă chinui să tastez pe mobil 140 de caractere pentru Twitter.
Prin urmare facem uz de hashtag-uri. Alea cu “#” în față. Practic am găsit o aplicație facebook care ia toate twitt-urile cu #fb și le postează ca status-uri pe peretele Facebook. Pentru asta se folosește o aplicație numită “Selective Twitter“.
La LinkedIn e și mai simplu deoarece proprietarii celor două companii s-au înțeles încă acum un an. Astfel în LinkedIn sub caseta “Network Activity” există un buton “t” unde se alege Twitter Settings. Te interesează opțiunea “Share only tweets that contain #in”.
În acest fel ciripiturile care conțin #in se duc pe LI, cele care conțin #fb se duc pe FB. Dacă sunt incluse ambele hashtag-uri, ele se vor duce și pe LI și pe FB deopotrivă.
Interesant că hashtag-ul #fb e dat la o parte în cazul FB. Nu același lucru se poate spune și despre tag-ul #in pe LinkedIn.
[1] Aplicația Facebook Selective Twitter
[2] Testul #fb: tweet-ul de pe Twitter și activitatea de pe peretele Facebook (autopostat la 4 minute distanță)
[3] Testul #in: statusul Twitter, activitatea de pe linkedin (vezi poza de mai jos)
[4] Testul cu #in și #fb în același tweet: twitter, facebook, linkedin (vezi poza de mai jos)