≡ Meniu

De ce MApN solicită medicilor de familie date despre cronici și inapți ?

Pe data de 11 iulie, într-o emisiune online, am discutat despre o problemă controversată primită de la mai mulți spectatori. Aceasta implică o solicitare a Ministerului Apărării Naționale (M.Ap.N.) către medici, cerând informații despre bolile cronice și aptitudinea bărbaților din rezerva Armatei Române, fără ca aceste date să fie colectate în conformitate cu regulamentul GDPR.

Solicitarea a stârnit indignare, considerându-se că statul acționează fără respectarea drepturilor cetățenilor. Documentul specific cere medicilor de familie să raporteze lista pacienților cu vârste între 18 și 35 de ani care au afecțiuni incompatibile cu îndeplinirea stagiului militar, dar și a celor apți pentru a fi încorporați, până la 1 octombrie 2024.

Criticii consideră că această cerere este o încălcare a drepturilor și intimității pacienților și o tentativă de a pregăti tinerii pentru a fi trimiși în războiul din Ucraina. Ovidiu Zară, unul dintre cei care au adus în discuție această problemă, acuză autoritățile că doresc implicarea României în conflictul din Ucraina și face un apel la protest, susținând că tinerii români nu ar trebui să fie folosiți ca “carne de tun”.

Această inițiativă a Ministerului Apărării Naționale este privită ca o încercare de a reinstaura serviciul militar obligatoriu, ceea ce contrazice declarațiile anterioare conform cărora recrutarea ar trebui să fie pe bază de voluntariat și că armata ar trebui să fie formată din profesioniști. Oamenii sunt îndemnați să își exprime dezacordul față de această solicitare printr-un sondaj online lansat în cadrul emisiunii.

De asemenea, menționez că această solicitare a creat confuzie și frustrare, având în vedere că există discuții internaționale despre pace, cu implicarea unor lideri globali precum Viktor Orban și premierul indian Modi. În contrast, subliniez că unii lideri, precum Joe Biden, nu susțin ideea de pace în acest context.

În încheiere, aduc în discuție și dezacordul față de mișcările neomarxiste și soroșiste din România, cu un apel la respingerea acestora. În final îndeamn tinerii care susțin intervenția în Ucraina să meargă personal să lupte, subliniind absurdul situației printr-o retorică sarcastică și critică.

Această emisiune evidențiază o dezbatere fierbinte privind implicarea României în conflictul din Ucraina și drepturile cetățenilor în contextul solicitărilor statului. Oamenii sunt îndemnați să rămână vigilenți și să-și exprime dezacordul față de acțiunile guvernului care le încalcă drepturile.