Ucraina în Schengen terestru și România nu?
Doamne ce repede au trecut patru ani de la protestul din 10 iulie 2020,
Dragilor, titlul acestui live din 10 iulie, Uraina în Schenghen?
Cineva mi-a dat un articol prin care nici mai mult nici mai puțin, în articolul respectiv se demonstrează cum printr-un artificiu administrativ, transportatorii ucrainieni nu vpr așteptsa la vamă. Știți – kilometri ăia ca să treacă vama. Să vă citesc de pe Rost-online.
Comisia Europeană a decis că „transportatorii ucraineni nu mai pot fi opriţi nici la vamă, nici în trafic”. Reprezentanţii FORT susţin că „o astfel de abordare în România nu este acceptată şi reprezintă linia roşie pe care nimeni nu trebuie să o încalce”.
Tocmai ce am citit o știre acum trei zile că un șofer ucraininan fost oprit la Giurgiu pentru că avea o mașină care figura ca furată în Polonia.
Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) critică în termeni duri decizia Comisiei Europene (CE) potrivit căreia transportatorii ucraineni nu mai pot fi opriţi nici la vamă și nici în trafic, explicând că prin această abordare se încalcă grav Constituţia României.
Reprezentanții FORT solicită autorităților române să refuze categoric aplicarea acestui acord.
Conform sursei citate, Comisia Europeană a decis că „transportatorii ucraineni nu mai pot fi opriţi nici la vamă, nici în trafic”. Reprezentanţii FORT susţin că „o astfel de abordare în România nu este acceptată şi reprezintă linia roşie pe care nimeni nu trebuie să o încalce”.
„Forurile responsabile, Guvern şi autorităţi centrale trebuie să se opună clar în faţa Comisiei Europene, refuzând categoric aplicarea acestui nou acord, fără a încerca din nou să păcălească transportatorii români. O astfel de abordare a Comisiei Europene încalcă grav Constituţia României cel puţin cu privire la aplicarea Art. 135. litera b) – ‘protejarea intereselor naţionale în activitatea economică, financiară şi valutară’;
Orice încercare de aplicare în România a acestui acord va conduce la măsuri dure din partea transportatorilor, iar cei ce îşi asumă aşa ceva trebuie să îşi amintească de luna ianuarie a anului curent şi să înţeleagă că aceste abordări trebuie să înceteze, fără prea multe explicaţii”
Vedeți, spune de ianuarie anul curent (2024).
Îmi aduc aminte că cineva huiduia opoziția atunci, în loc să huiduiască puterea.
Transportatorii și fermierii huiduiau opoziția.
Prin opoziție nu mă refer aici doar la AUR, a fost huiduită chiar și Diana Șoșoacă.
Să te duci la un protest împotriva unei măsuri guvernamentale și când apare opoziția care vrea să te susțină, tu să huidui fix opoziția…
Cam asta a fost în ianuarie.
Dragi transportatori și fermieri, vedeți cum se învârte roata?
E ok.
E ok că în final v-ați trezit.
E bine că ROST-online face acest oficiu de mesager pentru FORT.
În plus, transportatorii au făcut referire şi la „abordarea total eronată din punct de vedere legislativ cu privire la testele antidrog în raport cu şoferii profesionişti şi amatori ce riscă să îşi piardă dreptul de a conduce doar pentru ca au ingerat o aspirină”.
Corect, că dacă îi retragi unui șofer profesionist carnetul, și “doar” pentru trei zile, l-ai nenorocit. E suficient să fie oprit de trei ori pe lună, se adună nouă zile. El are 21 de zile lucrătoare pe lună, nouă din 21 înseamnă jumătate din salariu tăiat.
Există cazuri semnalate în presă în care s-a demonstrat că într-adevăr, un șofer a ieșit pozitiv la drgutest deși a luat un simnplu paracetamol; “Teste fals pozitive și tânărul care a consumat paracetamol; premierul Ciolacu nu crede că un șofer poate rămâne fără permis după o simplă pastilă de răceală”
Revin, acum au loc niște consultări la Guvern ca MAI să propună reținerea “doar” pentru trei zile și dacă IML-ul nu-ți dă rezultatul după trei zile, să-ți primești înapoi carnetul automat.
Părerea mea e că nici măcar o zi nu ar trebui suspendat dreptul de a conduce dacă eu-șofer nu sunt drogat.
Șofer profesionist, șofer amator nu sunt drogat, nu sunt drogat, nu-mi retragi carnetul nici măcar pentru o secundă.
Aaaa, tu stat român “eșuat”, n-ai făcut nimic ca să combați nici traficul de droguri, nici consumul pe droguri pe scară largă? Chiar n-ai făcut absolut nimic până acum? Ai ignorat problema timp de 35 de ani? Atunci e problema, tăticule. Nu vii după 35 de ani de incompetență să-ți compensezi prin restrângerea drepturilor și libertăților mele, incompetența ta crasă, fix ca în pandemie, și să spui că toată lumea e vinovată implicit.
Mi-aduc aminte cum a fost cu internările forțate în 2020. Dacă erai asimptomatic, tot te internau forțat arafatienii, în baza unui simplu test RT-PCR FALS pozitiv. Dar atunci măcar puteai refuza testul RT-PCR. Acum chiar și dacă refuzi drugtestul, ce să vezi, tot ești pedepsit timp trei zile, da nu penal, ci administrativ “decât”; Fără dosar penal adică, zic ei abuzul ar fi mai mic, nu așa mare, ca înainte. Înainte se lăsa și cu dosar penal, oportunitate pe care REPER nu a scăpat să o fructifice și să propună o inițitivă legislativă pentru “dezincriminarea sub 3 grame”.
De asemenea, reprezentanţii FORT au menţionat şi „accidentul grav, în care şi-au pierdut viaţa cinci cetăţeni români nevinovaţi, ucişi de un şofer de tir ucrainean ce nu utiliza aparatul de înregistrare a timpilor de conducere şi odihnă”.
„Printre altele, Comisia Europeană a stabilit că ‘se pot aplica măsuri doar dacă beţiile la volan sunt persistente‘, iar în acest acord semnat de UE cu Ucraina se precizează că autorităţile competente ale fiecărei părţi vor lua măsuri doar dacă şoferii ucraineni au comis, ‘în mod repetat şi persistent încălcări grave ale normelor de circulaţie legate de siguranţa rutieră, de genul conducerea sub influenţa alcoolului, depăşirea limitelor de viteză, conducerea sub influenţa drogurilor sau a altor substanţe cu efect similar, precum şi un comportament care încalcă regulile de circulaţie rutieră şi care a dus la deces sau la vătămare corporală gravă”, se menţionează în comunicat.
Reprezentanţii FORT au transmis că aşteaptă poziţia publică a tuturor ONG-urilor ce reprezintă victimele accidentelor de circulaţie sau luptă pentru siguranţa rutieră, concurenţă loială etc.
Atenție mare, suntem în situația în care cetățeanul șofer român e la dispoziția unor polițiști și judecători despre care știm deja din presă că ei înșiși au probleme cu drogangeala.
Apropo, ei de ce nu fac drugtest la fiecare intrare în tură?
Vă aduc aminte de cazul polițistului care a violat o fată în noiembrie, a fost reținut iar acum de curând a fost oprit în trafic și era drogat
Drogat fiind, polițistul clujean se afla și la volanul unei mașini fără acte, fără numere de înmatriculare.
Hai să vă zic o chestie, legea asta nu va opri cazurile de tip “2 mai”.
Niciodată.
Pentru că un om drogat nu are discernământ. Poți să-i iei tablițele cu numerele sau să-i iei talonul. Poți să-i iei motorul din mașină! El va găsi o altă mașină în care se va urca și cu care va ucide alți oameni NEvinovați pentru că neocortexul lui e pilaf în acele momente.
Copiii ăștia tineri se pastilează cu 10 RON. Nici măcar nu e nevoie de droguri să se facă praf, se duc la spitale și fură de acolo cum făcea Maru live-uri din Floreasca sau de unde făcea.
Vlad Pascu nu avea RCA, legea spune foarte clar n-ai RCA? Mașina rămâne pe loc.
Avem cazuri de polițist și judecător prinși drogați.
Poți să dai 10.000 de legi pentru drogați și alcoolici, poți să dai 7000 de coduri rutiere.
Drogații și alcoolicii nu se vor opri din urcatul lor la volan și din generarea de tragedii.
Ce vei obține obține? Ostilizarea șoferilor!
Vei obține NEdreptate și abuz, vei genera inechități, vei genera revoltă și Nesupunere civică.
Ce se întâmplă în acest context în care orice șofer român profesionist sau amator, la o simplă oprire poate să rămână trei zile fără carnet, el fiind nevinovat.
Dom’le, șoferi ucrainieni nu mai trebuie opriți. Asta se întâmplă. Și nici să stea la coadă acolo la vamă nu mai e în regulă, adică îl lași să plece rapid mai departe. Românii n-au decât să aștepte.
Păi asta e Dreptate, măi nene mă?
Nu uitați să dați like, să lăsați un comentariu și să distribuiți acest material video pe alte rețele sociale pentru a primi notificările când postez mai multe materiale video. Astfel YouTube face mai vizibile materialele video care sunt urmărite până la capăt. Nu uitați să dați like, să lăsați un comentariu și să distribuiți acest material video pe alte rețele sociale.
Semneaz[ petiția STOP ABUZURI DRUGTEST.