≡ Menu

12 Reguli Pentru Word Of Mouth

În cartea sa “Word Of Mouth“, Andy Sernovitz formulează cele 12 reguli ale reclamei pe “vorba gurii” sau “din om în om”.

Link pe Amazon: Word of Mouth Marketing: How Smart Companies Get People Talking, Revised Edition

Am încercat să traduc cât mai fidel slang-ul din engleză pentru cele 12 reguli ale reclamei din om în om.

  1. Cea mai bună reclamă sunt clienții mulțumiți. Mulțumește-i pe oameni.
  2. Promovarea e ușoară: Câștigă respectul și recomandarea clienților tăi. Ei vor face promovarea în locul tău, pe gratis.
  3. Etica și serviciile bune sunt prioritare.
  4. Ești UX: Ești experiența utilizatorilor (nu ceea ce spun reclamele că ai fi)
  5. Reclama negativă din om în om este o oportunitate. Ascultă și învață.
  6. Oricum oamenii (te) vorbesc deja. Îți rămâne doar opțiunea de a lua parte la conversație.
  7. Ori ești interesant, ori rămâi invizibil.
  8. Dacă nu merită să vorbești despre ceva, atunci nu merită nici să implementezi acel ceva.
  9. Transformă povestea companiei tale într-o o poveste faină.
  10. E mult mai distractiv să lucrezi pentru o companie despre care lumea vrea să vorbească.
  11. Folosește-te de puterea “vorbelor gurii” pentru a-ți transforma afacerea într-una care-și tratează oamenii bine.
  12. Promovarea onestă aduce mai mulți bani.

Sursa în engleză e aici (PDF).

Sunt oripilat de atâtea pseudo-campanii cu iznubil, mai ales pe social media, care violează una sau mai multe din regulile de mai sus.

Oare bloggeri, influencerii și corporațiile chiar n-au 17 dolari să-și ia cartea asta și să o citească din scoarță în scoarță?

Mi-a reușit traducerea? Ai vreo idee de îmbunătățire?

Comments on this entry are closed.