≡ Menu

Era iPhone ca “obiect al dorinței” a apus. Ce eră a răsărit?

Înainte toți și-l doreau. Ca să fie cool. Ca să instaleze aplicații. Ca să-și sincronizeze iTunes-ul construit cu migală în era iPod-ului.

Și-l doreau dar nu-l aveau. Apoi a venit Orange și în .RO cu prima lor ofertă. Jenantă oferta, dar mă rog.  Așa cum luai credit cu buletinul la o DAE de 25% pe an, puteai lua și un iPhone care te ducea, cu tot cu abonamentul de date, undeva la 2000 EURO în 24 de luni. (De aia eu am refuzat să mi-l iau.)

Ca reacție, atunci, hack SIM-urile și jailbraker-ele au inundat piața. Pe scurt, traversam cu toții “era dorinței” pentru iPhone.

Era cu pricina a apus. Oricine îl poate avea la mai puțin de câteva zile depărtare de lansarea din US, la prețul corect și fără (de)blocaje.

Și atunci mi-am pus întrebarea: dacă iPhone-ul a devenit ceva “convențional”, de ce totuși oamenii mai dau banii pe el?

Pentru că iPhone-ul trezește atenția, acum, nu numai dorința, ca atunci. Înainte trebuia să ai habar despre ce înseamnă iPhone ca să devii interesat de el. Desigur că orice deținător de iPhone îți spunea cât de cool e și avea grijă să-l afișeze pe masă, birou, la restaurant și la mall.

Dar nu întrebai tu “Ce e ăla? Arată-mi și mie!” … El/ea începea conversația, deși, recunosc, avea monedă de conversație: uite face asta, și asta, și aialaltă, wow, super, excelent!

Acum toți cocalarii au iPhone. Da am scris-o. Să fim onești, e un telefon (și) de cocalari și pițipoance. 99% dintre utilizatorii români de iPhone nu folosesc mai mult de 10% din facilitățile acestuia. Și … nici nu au — și … nici nu vor avea — nevoie de ele (cele 90% nefolosite) oricum. Nu!

De ce toți sus-menționații au iPhone?
Mai mult, de ce și-l cumpără pe ăsta nou,
când pe ăla “vechi” nu-l au nici măcar de 2 ani?

Pentru că doar așa își satisfac dorințele specifice unui(ei) “attention whore (AW)”.

Asta reușește iPhone-ul. Să capteze atenția. Prin urmare, toți disperații (sau, mai ales, disperatele) care urmăresc să fie în centrul atenției, îl cumpără.

Nu ai observat? Orice articol despre 4G, iOS4, RetinaDisplay este citit, răscitit, comentat și răscomentat. Toate ziarele, tot în spiritul AW-ului, scriu gratuit despre acest model.

Nu poți fi onliner dacă nu ai Mac, iPod și iPhone. N-ai cum! A, și iPad!

Samsung? Nexus One careva? Motorola? HTC? Neaaah… iPhone, tată.

Jurnalele de știri au un “insert” cel puțin o dată pe săptămână pe subiect.

De ce? Că altfel trusturile alea nu sunt cool sau trendy. Și pentru că așa trezesc atenția audienței lor.

Atenție necesară mult râvnitului spațiu publicitar din acele publicații. Nu?

Comments on this entry are closed.

  • Go_4g

    iPhone 4 mi se pare jenant.

    Nu a trecut nici o luna si deja piata vuieste despre probleme de receptie si de fabricatie.

  • exagerescu

    chestia cu attention whore e un pic trasa de par … dar cine stie … poate ca ai vazut tu pe careva asa;

  • Andrei75

    Cred ca este gresit sa il consideri un telefon de cocalari. Sa fim seriosi, nu suntem noi romanii un popor de grandomani ? Masini scumpe, figuri, sa avem mereu ultimul ragnet in materie de orice ? Nu e corect sa judeci un produs dupa gandirea turmei.

    iPhone 4 nu este nici cel mai bun, nici cel mai prost. La fel si Desire. Batalia se da intre aplicatii nu intre telefoane.

    Sunt de acord, multi folosesc foarte putine facilitati, dar sa fim seriosi, cati isi cumpara un telefon si se gandesc inainte daca chiar il vor folosi la adavaratul potential ? Si cu un Desire sau Nexus One ar fi in aceeasi situatie.

    Ca paranteza, iPad este perfect daca vrei sa stai pe net din fotoliu sau pat. Nu poate fi considerat util, insa poate fi considerat unlux pe care unii si-l permit iar altii nu. Cei care se grabesc cu criticile negative probabil ca nu au pus mana pe vreunul. Personal, am folosit iPad si ma declar mai mult decat incantat.

  • Aurelian

    @andrei75 sa lasam iPad-ul. vorbim de iPhone aici deocamdata.

    iPad-ul este inca in faza de “object of desire”.

    asta ziceam si eu … “grandomanie” de tip cocalariceasca si pitziponceasca.

    judec produsul dupa cum merge, si deocamdata isi pierde semnalul iar compania a dat un workaround super inteligent: “trebuie tinut altfel”

    mdap.