Scrisesem despre aberația aia de articol de pe gadgeteer.ro.
Citind prin feed reader, am descoperit că Seth Godin le dă (din nou) niște idei celor din echipa Amazon hardware, mai exact Kindle. Noile idei sunt grupate sub denumirea de paperback kindle.
Pe Amazon, mai întâi se vând hardcover-urile (cărți având coperțile cartonate) și numai după aceea cele paperback (coperți moi), care sunt la un preț semnificativ mai mic. El împinge ideea de a aduce Kindle de la de curând nesperatul minim de $139, cât e Kindle WiFi only azi, la … $49. Sau, de ce nu, mocca!
Ideea pentru cei de la Jeff & Co. sună cam așa:
Sign up to get a Kindle book of your choice every month for 12 months and get a free Kindle. Amazon presents you with ten book choices, and since the cost of delivering it is zero, there’s plenty of margin for all…
M-a impresionat asocierea invenției interbelice “the book of the month“, un club fondat în 1926, cu modernul Kindle și ebooks. M-a dat pe spate acest tip de “readaptare” a unui fapt vechi în marketingul online modern.
De multe ori omitem acest lucru. Nu-i așa?
Book of the month reprezenta un abonament care îți livra cea mai tare carte a lunii. În 1926 era maximul “mondenității” literare să-ți vină la ușă “cartea lunii”, pe care știai sigur că alte zeci de mii de oameni o citesc luna aia. Dobândeai astfel monedă de conversație.
Kindle of the month club. In the 1950s, the most powerful person in all publishing was the guy who chose the book for the book of the month club. It didn’t pay the author glamorously well, but if your book was chosen, it guaranteed people would talk and it would become a bestseller.
Malcom Gladwell l-ar fi denumit “conectorul”.
Chris Anderson i-ar fi zis “filtrul”.
Încă o dată, îți dai seama ce putere “absolut arbitrară” deținea cel care desemna cartea lunii? Îți dai seama, ce liliputană apare acea persoană azi, în comparație cu cel care, eventual, va desemna “Kindle eBook of the month”.