EPC-ul îți spune câți bani generează fiecare click adus pe site-ul tău. E o medie.
EPC-ul se calculează așa:
- se determină perioada pentru care dorești calcularea EPC-ului
- se face suma tuturor veniturilor generate de site din click-urile plătite în perioada respectivă
- se numără click-urile plătite din perioada respectivă
- se împarte suma la numărul de click-uri și astfel de obține EPC-ul
De ce e important EPC-ul?
În primul rănd EPC-ul reprezintă plafonul maxim peste care nu poți trece într-o campanie PPC. Cu alte cuvinte CPC-ul (Cost Per Click) nu va depăși niciodată EPC-ul. Și asta e valabil la modul general dacă vom combina toate sursele de trafic plătit (Adwords, Facebook, PPV, etc), dar și defalcat pe fiecare sursă de trafic.
Concret, poți avea un EPC de 0.12 euro pe Adwords search, dar un EPC de 0.24 euro pe Facebook ads. Iar EPC-ul combinat poate fi undeva pe la un 0.18, să zicem.
Acum, EPC-ul se calculează pe diverse perioade. EPC de 7 zile, de 3 luni, de 6 luni sau un an. Cu alte cuvinte putem lua în considerare veniturile aduse în timp. (Observă că nu am scris comenzile, căci nu vorbesc doar de monetizare de tip ecommerce.)
Același EPC poate fi defalcat pe orașe, județe sau țări asta mai ales dacă sursa de trafic pentru care calculăm permite ajustarea bidding-ului pe aceste criterii. Adwords permite, de pildă. Și Faceook poate, dar strcuturând campaniile într-un anumit fel.
Există EPC pentru SEO?
Desigur! În formula de mai sus vei lua in considerare numai click-urile organice și numai veniturile generate de acestea. Poți calcula, astfel, câți bani generează fiecare click organic.
Interesantă este comparația EPC-ului organic vs EPC-ul Adwords vs EPC-ul Facebook. Dacă poți calcula apoi CPC-ul pe fiecare sursă de trafic vei obține ROI-ul specific fiecărei surse de trafic. Nu, SEO nu e gratis, in case you wonder. Costă să creezi content, costă să generezi backlink-uri, costă să faci rank tracking, șamd. Deci ai CPC și pe SEO.
Același drill-down se poate face pe geo-regiuni. Sau pe zile ale săptămânii. Sau pe luni ale anului.
PS. Există un alt parametru, tEPC-ul sau true EPC-ul, care ia în considerare re-clickurile. Practic dacă același user face click de două ori pe ad-ul tău atunci el se consideră un reclick și nu plătești pentru el.
Pe romania la campaniile adwords majoritea nu fac studiu… pur si simplu dau drumul la campanii si cam atat.